Om uddannelsen
I modul 1-3 opnår du indsigt i de grundlæggende udbudsretlige regler og krav, herunder relevante overvejelser i forbindelse med valg af udbudsstrategi og udarbejdelse af udbudsmaterialet samt gennemførelse af udbudsproceduren frem til indgåelse af selve kontrakten.
I modul 4 får du en introduktion til muligheden for at ændre i udbudsmaterialet, samt hvordan du i din kontraktstyring kan håndtere ændringer af indgåede kontrakter, da udbudsreglerne sætter nogle begrænsninger herfor. Endvidere får du en introduktion til hvilke sanktioner en ordregiver kan blive mødt med ved overtrædelse af udbudsreglerne.
Undervisningen gennemføres af nogle af landets dygtigste specialister inden for udbudsret, og undervisningen vil i høj grad være praktisk orienteret og bygget op omkring konkrete problemstillinger, ligesom der vil være rig mulighed for at stille spørgsmål og indgå i drøftelser, der tager udgangspunkt i din konkrete hverdag.
Hvis du er ordregiver, vil du efter uddannelsen være klædt på til at gennemføre udbud og håndtere mange af de udfordringer, der opstår i det praktiske arbejde med udbud.
Hvis du er tilbudsgiver, vil du efter uddannelsen være klædt på til at deltage i udbud, herunder have en forståelse hvor, hvordan et udbudsmateriale skal læses og forstås, samt kende dine handlemuligheder i forbindelse med din deltagelse i et udbud.
Undervisningen gennemføres i vores lokaler på Kalvebod Brygge i København.
Har du spørgsmål til indholdet af Grunduddannelsen i udbudsret, er du velkommen til at skrive til erhvervsjuridisk rådgiver, Director Jesper Nørgaard Rams via jek@poulschmith.dk eller erhvervsjuridisk rådgiver, Director Kristine Marie Andersen via kma@poulschmith.dk.
DET LÆRER DU PÅ GRUNDUDDANNELSEN
Modul 4: Ændringer af udbudsmaterialet, ændringer efter kontraktindgåelse og sanktioner
- Hvilke regler gælder der for ændringer af under udbuddet?
- Hvilken betydning har kravtypen for adgangen til at ændre?
- Hvordan kan man indrette sit udbudsmateriale mhp. fleksibilitet?
- Hvornår kræver en ændring af en udbudt kontrakt, at der gennemføres et nyt udbud?
- Hvordan kan man som ordregiver lave rum for ændringer i sin kontrakt?
- I hvilke situationer kan der laves ændringer af grundlæggende elementer?
- Hvornår har en klage opsættende virkning?
- I hvilke situationer kan et udbud blive annulleret?
- I hvilke situationer kan en kontrakt blive erklæret for uden virkning?
- Hvilket erstatningsansvar har ordregiver?
- Hvor længe kan der klages?