FÅ ET SERVICEFTERSYN OG HJÆLP TIL VEDLIGEHOLDELSE AF DATABESKYTTELSESINDSATSEN
Serviceeftersynet består af en foranalyse med overblik over GDPR compliance-niveau og anbefalinger til prioriteringer af databeskyttelsesindsatsen.
Formålet med et serviceeftersyn er at få afdækket, om organisationen har mangler i forhold til overholdelsen af de databeskyttelsesretlige regler, herunder GDPR regler, samt eventuelt organisationens modenhedsniveau, og at få identificeret udestående punkter, hvor organisationen bør gennemføre yderligere tiltag.
Serviceeftersynet giver dermed et fundament for at foretage en risikobaseret vurdering af, hvilke prioriteringer der skal ske i forhold til den fremadrettede indsats. Der gives konkrete anbefalinger til indsats- og implementeringstiltag inden for en række områder.
Serviceeftersynets scope aftales i samarbejde med jer, så det matcher behovet. Det kan være afgrænset eller mere omfattende. Serviceeftersynet gennemføres med udgangspunkt i områder, der er valgt ud fra en vurdering af, hvor i organisationen personoplysninger behandles med den højeste risiko. Serviceeftersynet tager udgangspunkt i organisationens kendte viden og eksisterende analyser, retningslinjer og datakortlægninger m.v. Serviceeftersynet gennemføres normalt inden for en tidsramme på 6-8 uger.