Én af de væsentligste opgaver for en fond er at forvalte fondens midler på en effektiv og betryggende måde i forbindelse med fondens uddelinger. Dette kommer ikke af sig selv, men må sikres gennem klare processer og tilstrækkelige kontrolrutiner. Vi har erfaring med at afveje hensynet til effektiv administration ved uddelinger mod behovet for betryggende forvaltning af fondens midler, dvs. compliance i fonden.
Fondsuddelinger
Fonde og selvejende institutioner
Vores rådgivning bygger på mange års erfaring inden for fondsområdet
Vores erfaring har givet os et unikt indblik i de udfordringer og muligheder, som fonde står over for som led i varetagelse af en uddelingsproces. Vi kombinerer denne unikke erfaringsbaggrund med indgående ekspertise på compliance-området.
Vores rådgivning på området vil typisk omhandle følgende:
- Udarbejdelse af uddelingsstrategier
- Udarbejdelse af politikker og processer for fondens ansatte
- Udarbejdelse af risikoanalyser i relation til konkrete uddelinger
- Due diligence af modtagere af uddelinger og samarbejdspartnere i øvrigt
- Udarbejdelse af kontrakter med modtagere af uddelinger og samarbejdspartnere i øvrigt
- Rådgivning om dokumentationsbehov ved anvendelse af uddelingsmidler
- Iagttagelse af antikorruption og habilitet
Vi bistår i tilknytning til ovennævnte med tilrettelæggelse af målrettede oplæringsprogrammer og ved konkrete hændelser, som f.eks. mistanke om ulovlige eller uetiske forhold i relation til uddelinger.